Jaarverslag 2022-2023

Studium Generale Erasmus

Studium Generale is het bureau voor cultuur en wetenschap van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). Doel van Studium Generale is het bevorderen van een brede academische, maatschappelijke en culturele ontwikkeling van de student. Met een breed en divers aanbod van programma’s slaan we een brug tussen wetenschappelijke en maatschappelijke issues en tussen het (culturele) aanbod in de stad Rotterdam en de studies op de EUR.

In dit digitale jaarverslag blikken we terug op het afgelopen jaar en vind je onze digitale content terug. We wensen je veel lees- en kijkplezier en we hopen je snel (weer) te verwelkomen bij onze programma’s!

Waar we in het collegejaar van 2021-2022 nog te maken hadden met corona-beperkingen, konden we afgelopen collegejaar weer een volledig jaar programmeren zonder restricties! Met veel enthousiasme hebben we zodoende 37 evenementen meer dan vorig jaar georganiseerd. Om interactie tussen het publiek en de sprekers te stimuleren en ontmoetingen tussen studenten te faciliteren hebben we gekozen om lezingen en debatten niet meer te livestreamen. In plaats daarvan worden de programma’s opgenomen en later gedeeld op YouTube en als kortere podcast fragmenten. Ook is ons vlog-team veel op pad gegaan om verslag te doen van verschillende evenementen en om de studenten en sprekers op campus te interviewen.

129 evenementen

In het afgelopen collegejaar hebben we in totaal 129 evenementen georganiseerd. In percentages zag dit er als volgt uit:

• 27.9% Workshops en cursussen

• 20.2% Lezingen en debatten

• 18.6% Muziekavonden

• 16.3% Filmavonden

• 6.2% Overig

• 5.4% Talkshow Studio Erasmus

• 5.4% Voorstellingen

Bij deze evenementen hebben we 11386 bezoekers mogen verwelkomen, waarvan er 8787 student waren! Met een aandeel van 77,4% maakt dat ruim driekwart van ons publiek.

Team Studium Generale

Alle programma’s van het afgelopen jaar zijn neergezet met 3,6 fte vaste staf en ondersteuning van studentassistenten.

Het Studium Generale team bestond in het 2022 - 2023 uit (v.l.n.r.):

• Frederieke Hoitink

• Willem Scholten

• Lieve Knoppen

• Lenya Slierendrecht

• Joran van der Kraan

• David Boeren

• Kirstin Feberwee

En het vlog-team:

• Lisa Togo

• Aslınur Kavuncu

• Ellie Duong Dao

De fotografie van onze programmering is gedaan door Arie Kers.

Navigatie

Klik op een van de onderstaande links en kijk terug op het afgelopen jaar met video's, foto's en statistieken!

Website, socials en contactinformatie.

Facebook icon
Instagram icon